onsdag 8 december 2010

Lucka Nr. 9!

Vi öppnar redan lucka 9, vart tar dagarna vägen... (egen julsång)

Idag har vi jultemadag på mitt ena jobb med olika aktiviteter för eleverna! Nej, jag är inte lärare, jag jobbar administrativt (läs alltiallo) på tre olika skolenheter. Men ibland får man rycka in när det behövs och idag ska jag hjälpa till på temadagen!

 Därför tycker jag det passar med ett litet pysseltips i dagens lucka! Det är en julstrut som man kan fylla med något trevlig! Jag har tagit en färdig pappkon (man kan göra egen av hård kartong)) och klätt den med fint papper och en bild som jag skrivit ut från datorn, satt i snöre och fylldt den med lingonris. Men man kan fylla den med andra trevligheter också. Det kommer att bli fler tips på olika strutar i luckorna framöver!

I eftermiddag är det dags för det stora Julbadet! Jag ska iväg med mitt tredje jobb på en halvdagskonferens och denna ska avslutas med bada tunna utomhus. Jag har aldrig gjort det innan, så det ska bli kul!

Ha en härlig torsdag!

Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar