fredag 17 december 2010

Lucka Nr. 18!

 Nu tändas tusen juleljus ...

Man ska vara försiktig med vad man önskar sig. Jag sa på jobbet igår att jag varit småförkyld i ett par veckor och önskade att jag blev riktigt förkyld så man blev av med det! Men nu ångrar jag mig! Jag har blivit riktigt genomförkyld: öronen spränger, jag hostar, har halsont och näsan rinner konstant, man kan ta fel på mig och Rudolf! Men det finns de som har det värre så jag klagar inte! Inte så mycket iallafall!

Nu till något helt annat! Nu i juletider tänder man mycket ljus och något som jag tycker är jättefint är ställa många ljusstakar och lyktor tillsammans på ett fat eller en bricka. Det får gärna vara olika ljusstakar! Jag har tagit farmors gamla "silverbricka" och satt olika ljusstakar i fattigmanssilver, små ljuslyktor och en stor lykta på den. Den har jag framme året runt och dekorerar den efter säsong. Nu till jul har jag lagt granris (fusk), och kottar i fattigmanssilver samt lite annat smått och gått som jag gillar på den. Man kan lägga julgranskulor, strutar, pärlor eller annat som man tycker är fint. Det blir väldigt effektfullt när man tänder alla ljusen och lågorna speglar sig i kulorna. Det är även väldigt snyggt att duka med!

Ha en bra lördag, själv får jag nog ta det lite lugnt så jag blir frisk så fort som möjligt. Jag har faktiskt inte tid att vara sjuk!

Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar