söndag 5 december 2010

Lucka Nr. 6!


En sockerbagare här bor i staden...

Äntligen har jag fått min choklad, så nu ska det bakas julgodis! Min choklad har jag beställt via en vännina direkt från leverantören, det är både mörk och ljus belgisk choklad i form av "knappar". Jag har sett att de börjat sälja sådana i mataffären också! De är även goda att äta som de är! Ett nyttigt (inbillar jag mig) chokladgodis som är otroligt enkelt att göra och som jag brukar göra även om det inte är jul är "Nöt och Fruktchoklad".

Beräkna 200 gram mörk choklad (fast ibland blandar jag i lite ljust också) till 4-5 dl blandade nötter och torkade frukter till exempel russin, gojibär, körsbär, blåbär eller vad ni själv gillar!
Smält chokladen i ett vattenbad. Hacka nötter och bär. Blanda dem med den smälta chokladen. Hällupp det på en plåt med bakplåtspapper. Låt stelna och bryt i bitar!

Ha en mysig måndag!

Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar