tisdag 21 december 2010

Lucka Nr. 22!

Hej tomtegubbar slå i glasen….

Jag gillar verkligen våra svenska jultraditioner, men jag har fått en ny favorit från England; nämligen Eggnog! Har ni inte provat denna härliga dryck kan jag varmt rekommendera er att prova den under julen. Den kan serveras både varm och kall, och är jättegod varm efter en långpromenad i det härliga vintervädret!

Här är mitt recept på 1 glas Eggnog

3-4 cl mörk rom (det går även bra med whisky eller konjak)
15 cl mjölk
1 ägg
2 cl sirap
muskot

Vispa upp ägget och blanda det med rom och sirap, häll upp det i ett glas. Häll på varm eller kall mjölk. Pudra med riven muskot. Njut!

Ha en bra onsdag, så här två dagar före julafton! Förresten jag hörde av en städexpert på radion igår att man absolut inte skulle städa förrän efter jul och då skulle man göra det som en rolig aktivitet med familjen! Hmm.

Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar